YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday 16 July 2013

#3

Assalamualaikum

rindu tak pernah dapat dibendung. kalau datang bulan, lagi menjadi jadi. Allahu. sakitnya dada menahan perasaan. sama ada masih sayang atau tidak, aku sendiri tak pasti. sejak kebelakangan ni, hanya dia yang di mata di minda dan di hati. walaupun masing masing dah bawa diri. alhamdulillah bahagia dah aku temui. setelah dua tahun membuang masa dan air mata menunggu yang tak pasti, yang aku tahu takkan menoleh lagi.

tak pernah diminta nak merindui sebegini hebat. dah cuba nak sibukkan diri dan buat buat tak layan dengan hati yang mengada ngada ni. tapi hati ni memang jenis yang susah nak dikawal agaknya. sebelum tidur, tak ada lain yang nak diingat. mesti memori indah sepanjang bersama yang menjadi pilihan. sama ada memori indah itu membuatkan aku tersenyum ataupun menangis bodoh. maafkan aku, aku terlalu rindu.

dengan adanya penyu pemberiannya atas katil ni, lagi lah susah. nak buang, sayang. sebab ini satu satunya pemberiannya yang aku masih simpan. dah dua tahun berlalu. aku tak pasti apa sebenarnya hati aku nak. contact dia? takkan sama sekali dah. aku ada hati yang perlu dijaga. dia lebih penting daripada yang dirindui tu. tapi hati ni, kenapa susah sangat nak dikawal? sedih dia kalau dia dapat tahu. maafkan saya, awak. saya tak mintak jadi macam ni.

tapi sampai bila? sampai bila nak bodohkan diri? biar lah. yang lepas aku redha. aku redha kami dah tak ada jodoh. biar lah kami kekal sebagai sahabat. sahabat yang pernah bercinta. sahabat yang pernah ada kenangan paling indah dalam hidup aku. terima kasih, sebab kau dah jadi sebahagian daripada hidup aku. mungkin susah aku nak lupakan kau. memang mustahil kalau kau pun mintak aku lupakan semuanya. sebab aku masih ingat setiap inci tentang kau, tentang kita. tapi aku janji aku diamkan diri. aku janji aku takkan ungkit. aku janji benda ni sampai sini je. aku takkan bukak mulut. kalau rindu, aku pendam. aku doa kau bahagia daripada jauh. aku harap kau pun sama. terima kasih, cinta pertama. 3 tahun bersama kau terlalu bermakna. mengajar aku segalanya. kau terlalu istimewa untuk dilupakan.

untuk awak pulak. saya janji, yang lepas biar lah lepas. saya akan cuba jadi yang terbaik untuk awak. hati ni saya serahkan pada awak mulai saat ini. moga bahagia sampai bila bila. moga batasan kita terjaga sehingga Allah mengizinkan kita untuk menjadi yang halal. kalau ada jodoh, saya takkan tolak. kita hanya mampu merancang dan berdoa, tapi Allah yang menentukan. terima kasih sebab hadir dalam hidup saya. terima kasih untuk sinar yang baru. terima kasih untuk keikhlasan hati. terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Copyright by ZahiratulNadyah